Woningen

Woningprijzen

garages

Woningisolatie

Isolatie van de woning verbetert het comfort en verlaagt de gasrekening. Het (beter) isoleren van uw woning kan ook het energielabel van de woning verbeteren. De woning kan op verschillende plaatsen geïsoleerd worden, dit wordt hierna kort besproken. Bedenk dat er zeer veel isolatiematerialen bestaan met verschillende isolatiewaarden en specifieke voor- en nadelen. Laat u in alle gevallen goed informeren. De Belangenvereniging kan soms kortingen bedingen bij leveranciers (zie onderaan).

Spouwmuurisolatie

spouwmuurisolatieDit is het aanbrengen van isolatie in de spouw, de ruimte tussen de binnenmuur en de buitenmuur. Dit kunnen bijvoorbeeld isolerende korrels, vlokken of schuimen zijn die via boorgaten in het buitenblad van de spouw worden ingespoten.

Bodemisolatie

bodemisolatieDit is het bedekken van de bodem van de kruipruimte met een isolatielaag. Deze kan bijvoorbeeld bestaan uit een waterbestendige isolatieplaat of polystyreenchips of schelpen. Door bodemisolatie zal de hoeveelheid vocht in de kruipruimte kunnen afnemen.

Vloerisolatie

vloerisolatieOnder vloerisolatie wordt verstaan het isoleren van de vloer aan de onderzijde met isolatieplaten, isolatieschuim (PUR) of bijvoorbeeld folie met luchtkussens. Vloerisolatie heeft doorgaans een hogere isolatiewaarde dan bodemisolatie. Soms wordt vloerisolatie gecombineerd met een vorm van bodemisolatie, zoals bij Tonzon.

Tonzon- vloerisolatie

Dakisolatie

dakisolatieDakisolatie kan zowel het hellende dak als het platte dak van de dakkapel betreffen. Isolatie kan aan de buitenzijde of aan de binnenzijde van het dak aangebracht worden. In het laatste geval dienen extra maatregelen getroffen te worden om (vocht)problemen te voorkomen.

Isolatieglas

isolatieglasDit is het vervangen van het enkelglas door dubbelglas of bijvoorbeeld HR++ glas. Er zijn vele soorten isolatieglas. Vervanging kan inhouden dat alleen het glas wordt vervangen of het glas inclusief het kozijn. Dit is afhankelijk van de kwaliteit van het kozijn.

Wat doet uw Vereniging?

De Belangenvereniging kan soms kortingen bedingen voor verschillende vormen van isolatie. Onderstaand een overzicht.

september 2013 NUON korting voor bodem- en muurisolatie (geactualiseerd op 28 november 2013)

Meer weten over isolatie?

Op internet is zeer veel informatie te vinden over isolatie van de woning. Kijk voor objectieve informatie bijvoorbeeld op de websites van MilieuCentraal en de Vereniging Eigen Huis.