Onduidelijke voorrangssituatie parkeerplaats HF Witte Centrum opgeheven

Door het plaatsen van verkeersborden heeft de Gemeente De Bilt de onduidelijke voorrangssituatie op de kruising van de Alfred Nobellaan met de parkeersplaats van het HF Witte Centrum opgeheven.

Voorrang met borden geregeld

voorrang_op_nobellaan

Bestuurders op de Alfred Nobellaan hebben voorrang op bestuurders die van de parkeerplaats komen. Dat wordt aangegeven met het bord op de foto rechts.

voorrang verlenen

Het verkeer dat van de parkeerplaats komt moet voorrang verlenen aan bestuurders op de Alfred Nobellaan. Dit wordt aangegeven met het bord op de foto links en de haaietanden op het wegdek.

In het boekje 'Verkeersborden en verkeersregels in Nederland' wordt kort en duidelijk uitleg gegeven over verkeersborden en regels.

Situatie lange tijd onduidelijk

Lange tijd was de voorrangssituatie op deze kruising onduidelijk. Was de parkeerplaats nu een uitrit of niet? Tijdens de jaarvergadering is door bewoners aangedrongen op het plaatsen van borden. Het Bestuur heeft zich hiervoor ingezet en nu de borden geplaatst zijn is duidelijk hoe de voorrang geregeld is. Met dank aan de gemeente en wederom een bewijs dat het zin heeft om de jaarvergadering te bezoeken!

Overige kruisingen op de Alfred Nobellaan zijn nog steeds gelijkwaardig

Let op! Alle overige kruisingen op de Alfred Nobellaan zijn gelijkwaardige kruisingen. Bestuurders op de Alfred Nobellaan moeten daar dus wèl voorrang verlenen aan bestuurders die van rechts komen!