Energielabel woningen Weltevreden

26 oktober 2013

Zonder maatregelen energielabel F of G

De woningen type A, B en C in de wijk Weltevreden zijn gebouwd in 1973/1974. In die jaren was het isoleren van woningen in de bouwwereld nog geen punt van aandacht. Dat is inmiddels wel veranderd! Nieuwbouwwoningen worden tegenwoordig al opgeleverd met het energielabel A of beter.

EnergielabelJoost Wentink heeft als energielabelexpert diverse woningen uit onze wijk onder de loep genomen. In bijvoorbeeld een type B hoek-woning zijn nog weinig maatregelen genomen om de energieprestatie te verbeteren. Het energielabel van die woning blijkt dan ook G te zijn. Bekijk hier het energieprestatierapport.

Joost is ambassadeur van BENG!, een lokaal initiatief voor het realiseren van een duurzame energiehuishouding in 2030. Donderdagavond 24 oktober 2013 vertelde hij, na het formele deel van de jaarlijkse ledenvergadering, inspirerend over de noodzaak om de woningen in onze wijk te isoleren. Bekijk hier zijn presentatie.

Interessante links

Deze website: Woningen/energie | Woningen/isolatie