Van de voorzitter

24 december 2015

Verslag Kerst op het Plein

Op zaterdag 19 december hadden we onze jaarlijkse kerstviering voor al onze wijk bewoners bij de speeltuin aan de Marie Curieweg. Inmiddels een mooie traditie. Met Kerst op het plein sluiten we samen met mede-buurtbewoners en de kinderen in de wijk het jaar min of meer af.

Het kerstverhaal werd erg enthousiast verteld en daardoor volop meebeleefd door de kinderen die leuk reageerden. Er was volop gelegenheid om met elkaar bij te praten. Natuurlijk met bijvoorbeeld een glas gl├╝hwein, koffie of thee en een hapje. Met daarbij passende achtergrondmuziek zodat je elkaar goed kon verstaan. De aanwezige kinderen werden prima verzorgd. De warme chocolademelk bleek weer een topper. De gemeente had ook dit jaar weer een mooie kerstboom geleverd.

Graag spreek ik mijn waardering uit voor onze vrijwilligers. Zij haalden weer alles uit de kast om er ook dit jaar voor ons een mooie jaarafsluiting mogelijk te maken. De opbouw van de tent, de geluidsinstallatie, plaatsing van verwarming, het optuigen van de kerstboom plus de verzorging van de catering. Deze leden bedank ik speciaal voor hun trouwe inzet voor hun mede- buurtbewoners. Dat mag best eens gezegd worden, want dankzij hen is het een mooie jaarafsluiting in een gezellige sfeer geworden.

Bijdrage vereniging

Buiten onze wijk was het in 2015 onrustig. Egoïstische graaierij, gekissebis, mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, machtswellust, gelieg en bedrieg, moorden, oorlogen en criminaliteit en zo kun je er een lange negatieve lijst van maken. Gelukkig is er in onze wijk Weltevreden daarvan weinig te bespeuren.

Met een stukje verdraagzaamheid en doorrekening met elkaar te houden kun je al veel problemen voorkomen. Daar draagt onze vereniging graag aan bij. Simpel, maar het werkt. We moeten het immers met elkaar doen. Het leven is al kort genoeg nietwaar?. De meeste bewoners ervaren het wonen in onze wijk trouwens als prettig. En 2015 was voor ons bestuur zelfs het meest probleemloze jaar in de geschiedenis van onze vereniging.

Kerst- en nieuwjaarswensen

Met kerst in het vooruitzicht wens ik ieder fijne dagen, een voorspoedig, gezond en gelukkig nieuwjaar. Maak er wat moois van. Ik hoop dat 2016 een jaar wordt waarin de negatieve lijst een stuk korter zal worden met nog meer saamhorigheid en betrokkenheid met elkaar, kortom, een Weltevreden 2016. Wees voorzichtig met vuurwerk: denk ook aan de dieren in onze wijk.

Belangenvereniging Weltevreden Peter Dijs, Voorzitter
en natuurlijk ook mede namens de overige bestuursleden