Kerstfeest op het plein

Gezellige en intieme sfeer

Zaterdag 18 december is door ongeveer 25 volwassenen en een 15- tal kinderen “Kerst op het plein” gevierd aan de Marie Curieweg. Door de buurtbewoners was een grote kerstboom mooi verlicht en versierd. Veel van de kinderen hadden zich verkleed als kerstfiguur. Het vuur in de vuurkorf knapperde en er werd Glühwein en chocola geschonken. Kortom een gezellige en intieme sfeer.

kerst

Kerstverhaal en toespraak

Rond 19.30 uur werd dan het (kinder)kerstverhaal voorgelezen. De kinderen luisterden hier vol aandacht naar. In de kersttoespraak die daarop volgde werd onder andere stilgestaan bij de mensen die het afgelopen jaar overleden. Deze "Kerst op het plein" heeft de onderlinge band tussen de bewoners weer verder aangetrokken. Fijn dat we (nog) een locatie in de wijk hebben die zich zo goed leent voor dit soort activiteiten!

kerstkerst

Kerstboom geadopteerd

kerstVanuit 'Wijk- en Dorpsgericht werken' zijn dit jaar 17 kerstbomen uitgegeven aan bewoners die ieder, met een groep buurtbewoners, deze boom 'adopteerden'. De kerstboom aan de Marie Curieweg is zo'n boom. De overige bomen staan elders in de Gemeente.

Al deze bomen zijn gefotografeerd en staan in De Vierklank (2010, nr.51, pagina 18). Er wordt nog een winnaar aangewezen voor de mooiste boom. Maar wij weten natuurlijk allang wat de mooiste boom is!

Tot volgend jaar op het plein en fijne feestdagen!

kerstkerst