Waarschuwing voor beveiligingsadviseurs

12 december 2014

Onlangs ontving onze belangenvereniging de onderstaande waarschuwing per e-mail van de gemeentelijke contactambtenaren:

De Bilt, 8 december 2014

Geachte bewonersgroep,

Met dit bericht informeren wij u over het volgende: “BEVEILIGINGSADVIES AAN DE DEUR”

De gemeente De Bilt krijgt met enige regelmaat vragen en klachten van inwoners over beveiligingsbedrijven die van deur tot deur gaan. Adviseurs bellen aan met de vraag of de bewoners geïnteresseerd is in het preventief beveiligen van de woning en in sommige gevallen wordt een ‘gratis’ beveiligingssysteem aangeboden. De ervaringen van inwoners verschillen per bedrijf, in enkele gevallen werd het bezoek als intimiderend en opdringerig ervaren.

Deze bedrijven werken niet namens de politie en/of de gemeente. Het is altijd goed om personen die zich uitgeven voor een organisatie en aan de deur komen, te vragen om een identiteitsbewijs. Heeft u het vermoeden dat er iets niet klopt? Schroom niet en bel de politie, tel.: 0900-8844

Uiteraard juicht de gemeente het van harte toe als inwoners hun huis voorzien van goed hang- en sluitwerk. Op de website: www.politiekeurmerk.nl/pkvw-bedrijf is te zien welke bedrijven in de omgeving door de politie gecertificeerd zijn om huizen te beveiligen volgens het Politie Keurmerk Veilig Wonen.

Graag willen wij u vragen hier binnen uw netwerk aandacht voor te vragen.

Wij denken u met dit bericht van dienst te zijn geweest. Als u echter geen prijs stelt op dergelijke informatieve berichten, dan horen wij dat graag van u per e-mail; wijkendorpsgerichtwerken@debilt.nl

Met vriendelijke groet,

De wijkcontactambtenaren van Gemeente De Bilt