Feestdagen

Jubilea

35j jubileum

Jubilea

De Belangenvereniging Weltevreden is op 2 oktober 1974 opgericht. Dat betekent dat er al een aantal jubilea zijn gevierd. De vereniging heeft vooral veel aandacht besteed aan het 25-, 35- en 40-jarig jubileum.

40-jarig jubileum

poppenkastOp zaterdag 6 september 2014 begon het feest met een speciaal programma voor de kinderen. Het springkussen was een bron van vermaak en ook de poppenkast trok vele kijkertjes. Van de suikerspin en de popcornkraam werd dankbaar gebruik gemaakt. Aansluitend volgde het middag-programma voor de ouderen.

Terwijl de jongste wijkbewoners aan de frites en de barbeque zaten werd voor de iets ouderen onder ons de borrel “geserveerd”.

bbqVervolgens kon een ieder zich te goed doen aan de barbeque met bijlagen. Het avondprogramma werd door onze voorzitter Peter Dijs ingeluid. Om ongeveer acht uur zorgden de buurmeisjes voor een spetterende opening van circa 20 minuten. Daarna was het de beurt aan de buurtband “Van Buren” die veel werk uit de jaren ‘70 liet horen. Om 21.30 uur kwamen “The Bilt Beatles” in actie.

Als laatste mocht ook “The Happy Few” een duit in het zakje doen met blues en ander jaren ’60-werk. Al met al een gevarieerde avond. Om iets over elven werd tot slot nog dansmuziek gedraaid en om 24.00 uur ging het geluid uit en werd het rustig, behalve bij de bar.

35-jarig jubileum

35j jubileumHet 35 jarig jublieum is groots gevierd op het pleintje aan de Marie Curieweg. Met onder andere een heerlijke barbecue, koor "Acht Zonder" en de band "The Sixty Six" met muziek uit de zestiger jaren, afgewisseld door DJ Hans. Ook voor de kinderen was er van alles georganiseerd.

Op deze avond werd ook de prijs uitgereikt van de ontwerpwedstrijd voor een verenigingslogo. Winnares werd Mirjam Selles.

Naar aanleiding van het 35-jarig jubileum is een DVD samengesteld met heel veel beeldmateriaal over de wijk. Vanaf het prille begin tot 2009. Met de titel: "Weltevreden, een reis door de tijd".

25-jarig jubileum

Dit jubileum kenmerkte zich door een grandioos feest bij de Patioschool aan de Laan van Weltevreden.

Daarnaast is er in de kersteditie van de INFO Weltevreden 1999 een terugblik op de wijk en de vereniging geschreven door Erik de Groot met als titel "25 jaar Weltevreden-Zuid bewoner". Leuk om deze bijzondere kersteditie 1999 nog eens te lezen!